Set Sembelit Shaklee

Set Sembelit Shaklee
Susah nak buang air besar merupakan sesuatu masalah yang sinonim dengan semua orang sedari kecil hingga dewasa.
Hanya yang pernah mengalaminya saja betapa seksanya bila terasa nak.membuang tapi susah keluar.

DEFINASI SEMBELIT 
Sembelit merupakan kepayahan dalam membuang air besar atau membuang air besar yang tidak kerap dan tidak sempurna (complete). Selalu rasa masih ada lagi yang mahu dibuang tetapi payah. OK, kebiasaanya pesakit yang mengalami masalah ini selalu merasakan najis mereka keras, terasa sakit ketika proses pembuangan dan selalu merasakan incomplete feeling of passing the stools.
Simptom lain yang mungkin dialami oleh pesakit adalah kembung perut dan tidak selesa.

SET SEMBELIT SHAKLEE
HERBLAX
Setiap satu herba ini mempunyai fungsi yang sangat baik dalam membantu melawaskan perut, mengatasi sembelit, sekaligus melancarkan penghadaman.
  • Daun Senna telah digunakan secara tradisional sejak beribu tahun dahulu sebagai laksatif (julap) semula jadi. Daun Senna merangsang pembersihan yang lembut pada usus dan perut, serta mengurangkan penyerapan lemak.
  • Buckthorn bark membantu melembutkan najis untum memudahkan pergerakan serta memberi lembapan kepada usus.
  • Licorice root membantu proses detoks di bahagian usus.
  • Daun alfalfa membantu membersihkan usus, melawaskan serta mengurangkan bau badan.
  • Fennel seed membantu mengeluarkan toksin yang terkumpul dari lebihan makanan, membantu pencernaan, dan berkesan untuk mengatasi sembelit serta kembung perut.
  • Anise seed membantu merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu pencernaan.
  • Rhubarb root banyak digunakan di dalam perubatan Cina sebagai antibiotik.
  • Blue malva flower membantu proses detoks
  • Culver’s root membantu mengatasi lebihan air dalam badan (water retention)
Herblax Rm58
ALFALFA COMPLEX 

Tumbuhan bernama Alfalfa adalah antara sumber alam yang sangat berkhasiat terhadap kesihatan manusia secara menyeluruh. Alfalfa yang juga dikenali sebagai “Raja Segala Makanan” merupakan tumbuhan semula jadi terbaik dan berkhasiat dengan menyediakan lebih daripada 300 nutrien dan mineral termasuk kalsium, fosforus, zat besi, magnesium, klorofil, bioflavonoid, mineral dan vitamin.

Alfalfa Complex adalah merupakan Shaklee Signature Formula yang asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada 1950-an. Alfalfa ditanam di kawasan subur, Antelope Valley, California dan dituai semasa di puncak kematangan iaitu semasa berumur 2 tahun. Selepas dituai, ia diletakkan untuk pengeringan di bawah udara segar dan sinar matahari panas California dan Shaklee hanya menggunakan serbuk dedaun untuk menghasilkan tablet alfalfa.

Khasiat Alfalfa Complex

  1. Meneutralkan kesan pengambilan makanan yang tinggi lemak dan protein, di samping mengurangkan bau badan, nafas berbau, sakit tekak, senak perut dan keletihan.
  2. Membersih dan Menyahtoksik – Membersihkan dan menyahtoksinkan hati serta membantu membekalkan vitamin dan mineral kepada hati untuk berfungsi secara optimum.
  3. Membantu Dalam Penghadaman – Melegakan kembung dan gas yang berlebihan serta merangsang sistem penghadaman untuk berfungsi dengan lebih baik.
  4. Menyokong Rambut Yang Sihat – Meningkatkan peredaran darah dan aliran oksigen pada kulit kepala serta menyediakan perlindungan antioksida kepada folikel rambut. Ini akan meningkatkan kesihatan dan pertumbuhan rambut.
  5. Meningkatkan Sistem Imun – Merangsang pengeluaran sel darah putih dan bertindak sebagai antioksida untuk mengurangkan tekanan oksidatif.
  6. Mengurangkan Keradangan pada sendi dan menguatkan sistem imun
Alfalfa Shaklee RM58
KESIMPULAN
Racun telah banyak dalam usus itu terjadinya sembelit. Jadi berhati-hati jika anda mempunyai pembuangan harian yang tidak lancar, segera bersihkan segala racun dan zat-zat kimia berbahaya yang bersarang dalam perut anda. Kerana semakin lama ia bersarang dalam perut anda, maka semakin besar kemungkinan anda akan terserang penyakit kronik yang boleh menjejaskan kesihatan anda.


Klik pada gambar untuk info lebih detail 


Post a Comment

0 Comments