7 Tanda Tubuh Badan Penuh Toksin

7 Tanda Tubuh Badan Penuh Toksin 
Makan macam-macam tapi sistem percernaan tidak berfungsi dengan baik, hasilnya toksin berkumpul dalam tubuh. Bayangkan jika berada lama dalam tubuh, toksin atau racun inilah yang merosakkan fungsi sel dalam badan. 
Oleh sebab itu kita sering mengalami banyak masalah penyakit kerana zat-zat makanan tidak dapat diserap dengan baik

7 Tanda Tubuh Badan Penuh Toksin 
(1) Mudah letih
Mudah letih walaupun tidur yang cukup sering merupakan gejala awal kekurangan mineral vitamin.  Badan kita memerlukan vitamin dan mineral untuk pulih dari kesibukan dan pencemaran harian.

(2) Peningkatan berat badan secara mendadak
Metabolisme atau proses menukar makanan menjadi tenaga akan menjadi perlahan apabila terdapat kekurangan vitamin dan mineral.  Akibatnya, makanan yang dimakan tidak diubah menjadi tenaga, melainkan lemak yang disimpan.  Kerana itu, senang untuk menambah berat badan.

(3) Sukar membuang air besar
Agar saliran lancar, badan kita memerlukan serat serta vitamin dan mineral. Vitamin mineral diperlukan agar saluran pencernaan dapat berfungsi dengan sempurna untuk menghilangkan kotoran dari badan.

(4) Kesakitan Berlebihan Semasa Haid

Kesakitan yang berlebihan semasa haid umumnya disebabkan oleh kekurangan vitamin dan mineral, terutama magnesium yang terdapat dalam susu kacang.  Puasa jus yang kerap dapat membantu mengurangkan dan bahkan menghilangkan sakit haid.

(5) Mudah Jerawat

Vitamin mineral meningkatkan keupayaan tubuh untuk menghasilkan sel-sel kulit baru sehingga kulit bebas minyak, lembut, lembut, dan bersih dari bakteria penyebab jerawat.

(6) Sakit otot
Sistem saraf, termasuk aktiviti otot, memerlukan vitamin dan mineral untuk berfungsi dengan baik.  Apabila terdapat kekurangan vitamin dan mineral, tubuh akan memberi tanda pada tangan dan kaki disertai dengan badan yang lemah dan pencernaan yang lemah.

(7) Susah tidur
Kekurangan mineral, terutama magnesium boleh menyebabkan sukar tidur atau insomnia.  Magnesium membantu menenangkan sistem saraf dan otot sehingga tidur menjadi mudah dan nyenyak. Selain membantu tidur, magnesium juga dapat membantu mengatasi kegelisahan dan kemurungan.
Tanda-Tanda Badan Penuh Toksin 

Untuk lebih detail klik sini 


Post a Comment

0 Comments