Vitamin C Membantu Melindungi Tubuh Badan Dari Ancaman Coronavirus


Vitamin C Mampu Melindungi Tubuh Badan Dari Ancaman Coronavirus oleh Andrew W. Saul, Editor (OMNS 26 Januari, 2020) 

Coronavirus boleh berhenti secara perlahan-lahan jika penggunaan secara konsisten vitamin C dengan dos yang tinggi. Pakar-pakar telah menunjukkan tindakan antiviral yang kuat dari vitamin C selama beberapa dekad. 

Terdapat kekurangan liputan media mengenai pendekatan yang berkesan dan berjaya ini terhadap virus secara umum, dan khususnya coronavirus. Ia sangat penting untuk memaksimumkan keupayaan anti oksidatif dan imuniti semula jadi untuk mencegah dan meminimumkan gejala ketika virus menyerang tubuh manusia. 

Persekitaran rumah juga adalah penting. Mencegah adalah lebih mudah daripada merawat penyakit yang teruk. Tetapi perlu mengubati penyakit dengan lebih serius. Jangan teragak-agak untuk mendapatkan rawatan perubatan. Ia bukan pilihan atau terpaksa memilih.

Vitamin C boleh digunakan bersama dengan ubat-ubatan apabila ia ditunjukkan. "Saya tidak pernah melihat apa-apa lagi selesema yang tidak sembuh atau ketara diperbaiki dengan dos vitamin C." (Robert F. Cathcart, MD) 


Pakar-pakar perubatan Perkhidmatan Berita Perubatan Orthomolekul dan Persatuan Antarabangsa untuk Orthomolecular Medicine menggesa kaedah berasaskan nutrien untuk mencegah atau meminimumkan gejala jangkitan virus pada masa depan. 

Berikut adalah cadangan pengambilan vitamin c dan vitamin-vitamin lain  yang disyorkan untuk orang dewasa dan untuk kanak-kanak mengikut kadar yang bersesuaian.



  1. Vitamin C : 3,000 miligram (atau lebih) setiap hari, dalam dos yang dibahagikan. 
  2. Vitamin D3 : 2,000 Unit Antarabangsa setiap hari. (Bermula dengan 5,000 IU / hari selama dua minggu, kemudian dikurangkan kepada 2,000) 
  3. Magnesium: 400 mg setiap hari (dalam bentuk sitrat, malat, chelate, atau klorida) 
  4. Zink: 20 mg setiap hari 
  5. Selenium: 100 mcg (mikrogram) setiap hari 

Vitamin C, Vitamin D, magnesium, zink, dan selenium telah dibuktikan boleh menguatkan sistem imun terhadap virus. 

Asas untuk menggunakan dos tinggi vitamin C untuk mencegah dan memerangi penyakit yang disebabkan oleh virus dapat dikesan kembali kepada kejayaan awal vitamin C terhadap polio, yang pertama kali dilaporkan pada akhir 1940-an. 

Ramai orang tidak menyedari, walaupun terkejut, untuk mempelajari ini. Bukti klinikal lebih lanjut dibina sepanjang dekad, membawa kepada protokol anti-virus yang diterbitkan pada tahun 1980. 

Adalah penting untuk diingat bahawa mencegah dan merawat jangkitan pernafasan dengan jumlah vitamin C yang tinggi. Orang-orang yang percaya bahawa vitamin C umumnya mempunyai merit, tetapi dos yang besar tidak berkesan. Sepatutnya membaca semula kertas-kertas kajian dan info untuk diri mereka sendiri.

Untuk mengetepikan kerja-kerja doktor-doktor ini semata-mata kerana mereka telah berjaya lama-kelamaan menghalang soalan yang lebih penting: 
Kenapa faedah pengalaman klinikal mereka tidak dibentangkan kepada orang awam oleh pihak berkuasa yang bertanggungjawab, terutamanya dalam menghadapi pesakit virus?

UNTUK RUJUKAN 





Perubatan Pemakanan adalah Perubatan Orthomolekul Perubatan Orthomolekul menggunakan terapi pemakanan yang selamat dan efektif untuk melawan penyakit. Untuk maklumat lanjut: http://www.orthomolecular.org

Dapatkan Doktor Untuk mencari pakar perubatan ortomolekul berhampiran anda: http://orthomolecular.org/resources/omns/v06n09.shtml Perkhidmatan Berita Perubatan Orthomolekul yang ditinjau rakan sebaya adalah sumber maklumat yang tidak bermanfaat dan bukan komersil.

JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 

Untuk info lanjut 
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat


Post a Comment

0 Comments