17 Kelebihan Promosi Set Rahmah Shaklee Bukan Sekadar Untuk Kecantikan

Oleh kerana Shaklee nak bagi peluang lagi, maka ada lagi Promosi Set Rahmah Shaklee Mei 2023. Promosi ini untuk semua yang belum menjadi ahli ataupun ahli lama. Rasanya semua orang nak tahu kenapa Set Rahmah ni digandingkan berdua. Dalam entri ini saya kongsikan 17 Kelebihan Promosi Set Rahmah Shaklee Bukan Sekadar Untuk Kecantikan yang masih ramai belum tahu.

Jangan fikir set ini semata-mata untuk kecantikan tau. Sebenarnya kelebihannya menyeluruh. Ini bermaksud baik untuk keseluruhan badan kita.


13 Kelebihan Esp Dalam Promosi Set Rahmah Shaklee 

1- Memberi tenaga berterusan dan rasa kenyang yang lebih lama.

Tubuh tidak mudah berasa letih dan mengantuk malah lebih bertenaga. Sangat sesuai untuk yang bekerja, pelajar, warga emas, ibu hamil, ibu berpantang dan suri rumah juga kerana ia memberi tenga yang berpanjangan dan rasa kenyang yang lebih lama.

2- Membantu dalam penurunan berat badan yang berlebihan.

ESP sangat bagus bagi yang mahu menurunkan berat badan kerana kandungan glisemik indeks nya yg rendah iaitu 39, ia bantu mengawal selera dan nafsu makan kerana memberi rasa kenyang lebih lama. Boleh ambil sebagai sarapan atau makan tgh hari atau makan malam. Sehari hanya 2-3 scoop ESP dicadangkan.

3- Membantu menaikkan badan juga.

ESP dapat juga membantu menaikkan berat badan bagi yang ada masalah kurang BMI atau berat badan berlebihan. Bagaimana? Dengan cara makan seperti biasa dan kemudiannya ambil ESP selepas makan jadi badan akan mudah bertambah berat.

4- Mencantikkan kulit, memudarkan parut jerawat dan jeragat, mencerahkan kulit wajah.

ESP bantu memberi kesihatan kulit lebih baik secara menyeluruh jika diambil secara konsisten dan berterusan. Dicadangkan untuk mengambil bersama Vitamin C Shaklee untuk kesan yang lebih optimum.

5- Mencantikkan kuku dan menyihatkan rambut. 

Kuku tidak mudah patah dan mengurangkan masalah keguguran rambut dan bantu kuatkan akar rambut supaya rambut jadi lebih sihat.

6- Merendahkan dan menstabilkan paras glukosa dalam darah.

Sangat baik dan sihat untuk penghidap kencing manis kerana ESP bantu merendahkan dan menstabilkan bacaan gula dalam darah.

7- Membantu merendahkan paras kolestrol dalam badan dan kurangkan risiko penyakit jantung.

Kandungan ESP adalah bebas daripada kolestrol dan asid transfat, pada masa yang sama ia bantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

8- Membantu mengurangkan risiko osteoporosis iaitu tulang rapuh.

ESP tinggi dengan sumber kalsium yang bantu menguatkan otot dan tulang.

9- Membantu bina dan pembentukan otot, kuku, rambut, dan organ-organ.

Sangat bagus diambil untuk ibu hamil kerana kandungan amino asid membantu dalam pembentukan otot bayi.

10- Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu.

Sangat bagus diambil untuk ibu berpantang kerana ESP membantu meningkatkan dan membanyakkan susu ibu. Susu ibu yang dihasilkan juga lebih berkualiti kerana kandungan ESP yang sihat.

11- Membantu mengawal hormon wanita.

ESP adalah berasaskan kacang soya yang mengandungi Isoflavon di mana ia membantu untuk memulihkan dan menstabilkan hormon wanita.

12- Membantu meningkatkan kesuburan dan menguatkan rahim.

Sangat bagus diambil terutama ibu hamil kerana ia bantu kuatkan rahim si ibu. Bagus juga diambil bagi yang ikhtiar untuk hamil kerana ESP bantu kuatkan otot dan rahim, membaiki sel rosak, kawal paras gula dalam darah kerana gula yang tinggi memberi risiko keguguran dan kecacatan janin, menurunkan kolestrol tinggi kerana kolestrol yang tidak terkawal menjejaskan kesuburan kerana hormon mematangkan telur tidak dapat dihasilkan. ESP juga bantu hasilkan sperma yang lebih berkualiti.

13- Membantu mengatasi masalah gastrik.

Bagi yang mempunyai masalah gastrik, ESP bantu beri rasa kenyang yang lebih lama dan seterusnya bantu kurangkan risiko gastrik dan masalah angin. ESP juga bantu baiki sel dinding perut yang rosak disebabkan oleh hakisan asid pada dinding perut.




4 Kelebihan Vitamin C Dalam Promosi Set Rahmah Shaklee

Vitamin C sangat penting untuk kesihatan yang baik dan menyumbang kepada fungsi sistem.imun yang sihat. Antara kebaikan Vitamin C untuk kesihatan adalah seperti berikut:-

1- Menguatkan sistem imunisasi 

Vitamin C dapat membantu meningkat sistem imunsasi badan demgan menggalakan pembentukan interferon dan menyokong penghasilan fungsi antibodi tubuh.

2- Mempercepatkan penyembuhan luka 

Vitamin C membantu membina sel darah merah yang lebih sihat untuk bantu penyerapan zat besi dan bantu sel darah putih menentang jangkitan bakteria dan kuman. Juga menyokong penghasilan kolagen yang diperlukan untuk menghasilkan.salur darah, tulang, gusi, gigi 
dan sendi tubuh badan.



3-Membantu penyerapan zat besi 

Kukurangan zat besi badan cepat letih, kulit pucat, sakit kepala dan sesak nafas. Vitamin C bantu untuk meningkatkan penyetrapan zat besi. serta boleh mengurangkan risiko penyakit insomnia. Memberi tenaga dan mengurangkan risiko badan letih dan lesu.

4- Mencantikan kulit secara semulajadi.

Vitamin C menyokong pembentukan kolagen dan elastin yang membuatkan kulit lebih tegang dannampak muda. Ia juga membantu memutihkan dan melembabkan kulit. Selain itu memgurangkan kedutan dan penuaan serta tona kulit lebih sekata.





Satu biji Vita-C ini juga mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya. 
Sudah pasti kita tidak mampu untuk memakan buah limau sebanyak ini setiap hari, kan? Namun Vitamin C shaklee diperbuat bukan dari buah limau/oren. Ia diperbuat daripada Ekstrak jagung. Jadi selamat untuk orang yang ada gastrik makan Vitamin C Shaklee ni.




Klik sini untuk Daftar Keahlian
Klik sini untuk berborak dengan saya Kak Shida Rahmat

#projekblogmega
#pengedarshakleeaktif
#agenshakleejohor
#shakleemalaysia
#setrahmahshaklee

Post a Comment

3 Comments

仙妮 said…
Thanks so much for recommending this set for overall health other than only beauty. Especially now to aim stay healthy & fit. Gonna check out more.cheers SiennyLovesDrawing
Fatin Nadiah said…
Set ni sangat membantu saya dalam menjaga kesihatan. Sekarang ni rugi tak grab sebab murah yang amattt
Atul Hamid said…
ESP memang banyak manfaat. SUka sangat minum ESP ni. Wajib ada kat rumah Atul