3 Perkara Yang Perlu Dilakukan Sebelum Pergi Hari Raya Open House


Selagi bulan syawal belum berakhir, sudah pastinya kita akan mendapat lambakan jemputan Hari Raya Open House. Perlu diingat yea pergi jemputan sebegitu sudah pastinya juadah yang disediakan pasti membangkitkan selera makan. Oleh itu dalam entri ini, saya nak kongsikan 3 Perkara Yang Perlu Dilakukan Sebelum Pergi Hari Raya Open House


1. Pengambilan Protien Yang Cukup

Sebab apa kena minum protien? Protien yang saya maksudnya sudah tentulah protien terbaik dari Shaklee Esp dan Cinch Shake.

Ini perlu kita ambil sebelum pergi Hari Raya Open House. Tak kira la waktunya siang atau malam. Protein yang cukup dalam tubuh badan mampu buat kita kenyang. Secara tidak langsung menyekat nafsu kita untuk makan secara berlebih-lebihan..


Sebab-Sebab Kenapa Pengambilan Protien Perlu Sebelum Pergi Hari Raya Open House 
  1. Melebihkan protein di dalam diet serta mengurangkan pengambilan karbohidrat membantu mengurang tisu lemak dalam tubuh. Amalan secara berterusan mampu mengekalkan berat badan ideal.
  2. Mengambil sajian tinggi protein seawal pagi seperti greek yogurt bersama buah-buahan segar akan mengaktifkan hormon untuk bertindak balas menyekat rasa lapar sepanjang hari.
  3. Pengambilan makanan berprotein tinggi membantu mengawal selera dan memberi rasa kenyang yang lebih lama berbanding karbohidrat dan lemak. 
  4. Berbanding diet tinggi karbohidrat, diet tinggi protin mencetuskan proses themogenesis yang lebih tinggi. Thermogenesis adalah proses di mana tubuh meningkatkan pengeluaran tenaga dan lebih protein akan memberi isyarat kepada tubuh untuk membakar lebih banyak kalori sebelum, semasa dan selepas makan.

Lebih Banyak Info Protien Klik Pada Gambar


2- Pengambilan Lecithin Untuk Lemak

Sememangnya syarat pengambilan Lecithim ada sebelum makan. Maka dengan itu ia sangat sesuai kerana ini adalah antara Persediaan Sebelum Pergi Hari Raya Open House.


Sebab-Sebab Kenapa Pengambilan Lecithin Perlu Sebelum Pergi Hari Raya Open House. 
  1. Lecithin bantu mengurangkan paras kolesterol di mana makanan pada majlis tersebut sudah pastinya makanan yang tinggi kolesterol
  2. Ia mencegah pengumpulan lemak pada dinding jantung, arteri (salur darah) dan otak dengan memecahkan lemak yang terkumpul.
  3. Pemecahan lemak ini turut memberi manfaat kepada kesihatan kardiovaskular kita.
  4. Lecithin juga telah diamalkan sebagai sebahagian daripada diet sihat kerana ia berkesan untuk menggalakkan penurunan berat badan.
  5. Membantu mempercepatkan proses pemecahan lemak dan meningkatkan metabolisma.

Lebih Banyak Info Protien Klik Pada Gambar


3- Pengambilan Omega Guard Untuk Kawal Selera Makan

Sudah pastinya Omega Guard sinonim dengan kelebihannya untuk mengawal nafsu makan. Jika diambil sebelum makan, secara automatik hilang nafsu makan.


Sebab-Sebab Kenapa Pengambilan Omega Guard Perlu Sebelum Pergi Hari Raya Open House. 

  1. Omega 3 Fatty Acid mempengaruhi pelbagai jenis hormon yang dihasilkan oleh badan termasuk leptin yang merupakan hormon yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. 
  2. Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar Signal kepada otak untuk menghadkan rasa lapar. 
  3. Semakin rendah paras leptin, semakin cepat anda akan berasa lapar.
  4. Leptin....hormon lemak yang memberi arahan kepada otak bila untuk makan dan bila untuk berhenti makan. 
  5. Leptin juga penting untuk pemendapan lemak di dalam badan.
  6. Kita perlu mengambil lemak untuk menghasilkan leptin ini yang MEMBANTU kita menghantar isyarat supaya BERHENTI MAKAN (KENYANG) ATAUPUN BERHENTI MENYIMPAN LEMAK BERLEBIHAN!

Lebih Banyak Info Protien Klik Pada Gambar



Saya rasa cukuplah 3 persediaan di atas untuk anda menjaga kesihatan supaya tidak mendatangkan mudarat pada diri sendiri. Makan memang sedap tapi bila dah sakit semua yang sedap kena tolak tepi. Bukan tak boleh makan tetapi ambil dalam kuantiti yang sepatutnya jangan ikut hawa nafsu. Kawal makan di Hari Raya Open House.


Klik sini untuk Daftar Keahlian
Klik sini untuk berborak dengan saya Kak Shida Rahmat

#shakleethrive2023
#projekblogmega
#pengedarshakleeaktif
#shakleejohor
#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023

Post a Comment

0 Comments