Kekalkan Pemakanan Sihat Di Musim Perayaan Dengan Shaklee.



Di musim perayaan, kita memang tak boleh lari dari makanan yang tinggi kalori dan sedap dimakan.seperti ketupat, rendang, lemang, nasi impit, sate dan air berkarbonat. Namun perlu kita ingat dalam keseronokan menikmati makanan tersebut, kuantiti pengambilan makanan perlulah dijaga. Pakar Pemakanan Kementerian Kesihatan (KKM), Siti Norsafiah Mohd Yusoff apa yang penting dalam pemakanan ketika beraya adalah mengawal kalori dan seimbangkan pemakanan seharian.

Mentang-mentang lah kita dah berpuasa sebulan, kita jadikan hari raya sebagai hari melepaskan nafsu makan yang kita tahan ketika berpuasa. Oleh itu Shaklee daj sediakan set vitamin untuk Kekalkan Pemakanan Sihat Di Musim Perayaan. 


Set Kolesterol/Darah Tinggi




Untuk set ini sangat-sangat perlu bagi mereka yang sememangnya dah ada masalah koledterol dan darah tinggi yang kronik. Set ini bantu anda kawal masalah penyakit anda dari terus mendatangkan mudarat kepada diri sendiri. Namun untuk anda yang tiada masalah ini, set ini jangan diabaikan kerana anda juga perlu mengawal penyskit ini dari singgah ke dalam badan. Bak kata orang *cegah itu lebih naik dari mengubati* Saya kongsikan di sini kelebihan setiap item dalam set ini.

Omega Guard

Membantu mengekalkan profile Lipid yang sihat. 
Profil lipid adalah merangsang bacaan jumlahnya keseluruhannya kolestrol, Kolestrol HDL (Kolestrol Baik), Kolestrol LDL (Kolestrol Jahat) dan trigliserida.
Ia digunakan sebagai salah satu penilaian untuk menentukan risiko anda terhadap penyakit jantung. Pengambilan Omega-3 secara teratur didapati Meningkatkan profil lipid secara POSITIF dengan :
  1. Meningkatkan paras kolestrol HDL (Kolestrol Baik)
  2. Merendahkan risiko penyakit jantung.
  3. Mengurangkan tahap trigliserida (lemak dalam darah)

Phytocol-ST

Dibuat daripada gabungan kuat sterol Dane stanol yang wujud secara semulajadi dalam tumbuhan,buahan,sayuran dan bijirin.
Phytocol-ST mampu menurunkan Kolestrol kerana kelebihannya
  1. Membekalkan 2,000 mg fisoterol tumbuhan sehari
  2. Membekalkan 100%keperluan harian bagi fitoserol seperti Yang disyorkan oleh NIH
  3. Tiada bahan pengawet,pewarna,perisa atau pemanis
  4. Disahkan Halal.
  5. Phytocol-ST terbukti secara klinikal membantu PENYERAPAN kolestrol dan menurunkan Kolestrol LDL.


Baca juga info yang berkaitan di sini



Set Kurus Shaklee




Paling basic set ini bukan untuk kurus semata-mata tetapi kedua-duanya mempunyai kelebihan yang sangat bagus dan saling memerlukan. Apabila lemak sudah terurai menjadi molekul kecil maka mudah bagi herblax membawa keluar lemak yang telah terurai. Ramai yang telah berjaya dengan Set Kurus Shaklee (basic)


Herblax
Herblax diformulasi khas daripada campuran herba termasuk daun Senna. Herblax bertindak untuk mencuci usus daripada sisa kotoran yang tak diperlukan. Kotoran (sisa dalam usus) yang tidak disingkirkan akan menyebabkan perut buncit dan mempengaruhi berat badan.

Pada pendapat saya herblax perlu dalam proses penurunan berat badan. Ada yang nak kurus tapi tak nak membuang. Harus pergi mana makanan yang kita makan setiap hari dan banyak kali dalam sehari tu? Ermmm.. Sepatutnya dan sangat-sangat perlu makanan itu kita keluarkan balik memalui proses pembuangan. Bukan itu lagi bagus sebab dalam usus kita bersih tak perlu simpan apa-apa makanan yang banyak dan boleh jadi sembelit.


Lecithin 
Lecithin memecahkan lemak kepada saiz yang lebih kecil supaya ia mudah disingkirkan daripada tubuh. Lecithin Shaklee berasaskan bahan semulajadi iaitu kacang soya Non-Gmo.

Lemak dari makanan yang kita makan seharian tu akan menuju setiap sudut angota badan kita. Dari situ la akan terjadi peningkatan berat badan yang mendadak kerana lemak yang tersimpan dalam.badan tanpa kita usahakan untuk bawa ia keluar. Lecithin Shaklee boleh bantu kenapa tidak diamalkan. 

Baca juga info yang berkaitan di sini


Ingat yea!!! supplemen Shaklee bukan ubat. Ia hanya lah makanan tambahan yang boleh bantu anda dari sudut kekurangan nutrisi dalam badan. Walaupun musim perayaaan sudah habis cuba dan konsisten kekalkan pemakanan sihat.


Klik sini untuk Daftar Keahlian
Klik sini untuk berborak dengan saya Kak Shida Rahmat

#shakleethrive2023
#projekblogmega
#pengedarshakleeaktif
#shakleejohor
#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023

Post a Comment

4 Comments

Mrs Pip said…
Seronok bila berjaya kekal kurus walaupun di musim perayaan. Bak kurus sihat memang kena konsisten jaga kesihatan, makan makanan seimbang, ambil meal replacement bila perlu Dan jgn lupa bersenam.
仙妮 said…
This is really a good way to maintain weight during festive makan makan kan. Thanks for sharing this healthy supplement to keep weight control. Good news to most of us :) cheers SiennyLovesDrawing
Atul Hamid said…
Raya banyak makanan, rasa dah makan sikit, rupa-rupanya terbanyak jugak, so suplemen ni semua wajib ambil. Walaupun dah ambil suplemen tetap kena kawal juga pemakanan.
Fatin Hamdan said…
Mencabar juga nk control makan waktu raya ni. Yela semua sedap sedap kan, bila dh malam baru sedar wahhh banyak betul ye dh makan ahahaha. Memang kena spare supplement bawa balik kampung untuk bantu keluarkan balik lemak lemak rendang ketupat semua tu.