Jeragat Semakin Banyak Dan Tebal. Apa Nak Buat?



Wahai!!! Kaum Hawa. Walaupun kita tak berhadapan dengan orang ramai. Atleast bila tengok cermin, kita mampu bangga dengan kulit muka sendiri. Betulkan?? Bila dah nampak tompok2 hitam kat muka (JERAGAT), mula lah gelabah. Nak bagi tak nampak kita pakai la bedak tebal sikit.


Jeragat Semakin Banyak Dan Tebal. Apa Nak Buat? 

Sekarang adalah tepat masanya. Set Jeragat Shaklee yang ada promo. Mulakan dengan VITAMIN E dgn GLA COMPEX. Stabilkan hormon maka jeragat akan mudah hilang. InsyaAllah bila istiqomah hasilnya pun mesti woww! Jeragat ni bukan sehari 2 boleh hilang tau. So!! jgn kater baru makan sebotol kenapa tak hilang-hilang. 

Jeragat semakin banyak tu sebabnya apa. Ramai yang tak tahu lagi kan? Kurang minum air dan kurang juga penjagaan wajah luaran dan dalaman. Bila dah nampak banyak mula la gelabah pakai kosmetik kecantikan untuk luaran untuk elak jeragat dan yang boleh cepat hilangkan jeragat padahal jeragat dah beranak pinak dari bawah kulit. Haaa salah satu kesilapan ramai yang buat sekarang. 

Bila dah nampak hilang dan cantik dalam masa yang singkat mula la senang hati. Masih tak tahu lagi kan? Yang cepat hilangkan jeragat tu sebenarnya kandungan merkuri yang terdapat dalam kosmetik kecantikan. Thats why cepat hilang. Dan akhirnya jeragat muncul lagi banyak dari sebelumnya. Jerawat mula timbul, muka dah tak berseri, kusam dan macam-macam lagi kesan akibat penggunaan merkuri dalam kosmetik kecantikan. Untuk lebih info Bahaya Merkuri Dalam Kosmetik

Bermulanya eoisod tepek faundation tebal-tebal, bedak 2 inci kat muka. Jangan la gitu. Ada caranya yang paling selamat. Belum terlambat tau. Yang paling penting jangan putus asa. Oleh kerana salahnya dari diri sendiri. Saya kongsi di sini penyelesaian bagi Jeragat Semakin Banyak. Apa Nak Buat? Saya memilih produk Shaklee sebagai alternatif selamat dan semulajadi. Dah tak perlu risau apa-apa dah.

Merkuri yang terkandung dalam produk kosmetik boleh menyerap masuk ke dalam badan dan menyebabkan kerosakan pada buah pinggang dan sistem saraf. Selain itu, ia juga boleh menyebabkan ruam, iritasi dan perubahan lain pada kulit.

1. Age Defense Moisturizer - SPF 50

Ianya sangat menarik kerana ia merupakan moisturizer + sunblock SPF 50 pelindung UVA dan UVB. Jadi, sangat menjimatkan masa dan tenaga kerana tidak perlu memakai 2 produk yang berbeza. Boleh baca lebih info Age Defence Moisturizer Spf50. Sangat-sangat rekemen moisturizer ni sebab dah siap sekali dengan sun block.

Kelebihannya:
- Menjadikan tona kulit lebih sekata
- Menambahbaik penampilan kulit secara menyeluruh
- Melindungi sel kulit (terutamanya sel kulit baru) dari sinaran matahari dan pencemaran
- Memberi nutrisi kepada kulit pada waktu siang
- Bertindak sebagai sunblock
- Bertindak sebagai sunscreen - “BROAD SPECTRUM SPF50” berfungsi untuk melindungi kulit muka kita dari sinaran UVA dan UVB.
- Melembapkan kulit






2. Vita- E Complex

Ia adalah sejenis vitamin larut lemak dan antioksidan yang sangat berkuasa yang tidak dapat dihasilkan tubuh. Ia boleh menghalang penuaan sebelum usia.
Panduan memilih supplemen vitamin E yang terbaik (hasil tulisan Dr Bruce Miller)

Paling penting pastikan Vitamin E dari sumber semulajadi ( lihat pada label, ada huruf d kecil (d-alfa-tocoferol). Jika ada huruf ‘l’ atau ‘dl’ menunjukkan ia daripada sumber kimia atau tiruan)Cari perkataan mixed tocopherol dalam label. Pilih vitamin E yang ada sekali selenium. Boleh baca lebih info GLA Complex

Kelebihannya:
- Pengambilan vitamin E mampu menghalang sel rosak sebanyak 57%. Vitamin E akan meneutralkan kesan sinar UV yang merosakkan sel kulit.
- Radikal bebas yang menyebabkan sel kita lemah dan kurang daya tahan. Jadi antioksidan yang ada didalam Vitamin E Complex akan melawan serangan radikal bebas.
- Jeragat ialah salah satu tanda penuaan sel. Vitamin E Complex mampu memelihara sel untuk melambatkan penuaan sel. Ia bukan saja mengurangkan bintik hitam tetapi juga mengurangkan kedut, garis halus, parut dan masalah kulit yang lain.







3. GLA Complex

GLA khas untuk kawal atur hormon agar stabil. Hormon tak stabil macam-macam masalah boleh jadi termasuklah jeragat ni. Hormon yang huru-hara tidak akan membantu usaha sapu krim hilang jeragat di muka.

Kelebihannya: 
- Mengawal paras hormon estrogen dan testosteron. Ia juga mengandungi Vitamin E yang bersifat anti oksida dan penting untuk pemulihan parut.
- GLA fungsinya khas untuk kawal atur hormon agar stabil. Hormon tak stabil macam-macam masalah boleh jadi termasuklah jeragat ni. Hormon yang huru-hara tidak akan membantu usaha sapu krim hilang jeragat di muka.






Jom perbaiki segala masalah kesihatan dan kulit dari dalam dengan nutrisi. Jika anda seorang yang suka menggunakan barangan kosmetik,  seeloknya gunakan kosmetik yang berkualiti bagi mengelakkan kulit anda berjeragat.

Baca yang berkaitan JERAGAT di sini

Post a Comment

0 Comments