Jenis-Jenis Vitamin Kulit



Bila tiba hari raya apa yang paling penting ialah kulit muka yang cantik dan berseri. Tak kira lah perempuan atau lelaki. Maklum lah kan hari raya ni la nak jumpa saudara mara yang jauh setahun sekali. Dipadankan pulak dengan baju raya yang cantik-cantik. Belum terlambat untuk saya kongsikan Cara Dapatkan Vitamin Kulit Lebih Sihat Dengan Harga Rahmah memandangkan tak lama lagi hari raya. 


Kenapa Perlu Vitamin Kulit?

Seperti sedia maklum, banyak vitamin kulit yang berada di pasaran. Vitamin ini juga boleh didapati dari makanan. Keperluan vitamin kulit di dalam tubuh badab sangst penting, bukan sahaja menjadikan kulit lebih sihat, malah menjadikan kulit kelihatan licin, tegang dan awet muda. 


Kulit adalah organ terbesar yang memainkan peranan penting dalam melindungi tubuh daripada kecederaan, penyakit dan jangkitan kuman, virus, kulat dan parasit.  Kulit juga memainkan peranan penting dalam mengawal suhu dan menghasilkan vitamin D semulajadi badan.

Jenis-Jenis Vitamin Kulit 

Vitamin B

Vitamin B kompleks, seperti nicotinamide (vitamin B3) dan biotin (vitamin B7), juga tergolong sebagai vitamin yang baik untuk kesihatan kulit dan rambut.
Vitamin B berfungsi menjaga kelembapan kulit, mengurangi keradangan, hingga memberikan perlindungan bagi kulit dari kerosakan akibat paparan sinar UV dan radikal bebas. Vitamin ini juga baik untuk menyokong pertumbuhan rambut.

Selain itu, vitamin B juga boleh didapati daripada ayam, telur, susu, sayur-sayuran, kacang, ikan dan makanan laut.  ini adalah alternatif yang boleh kita ambil bagi mencukupi nutrisi dari suplemen yang kita ambil. Di sini juga info Vitamin Kulit Lebih Sihat






Vitamin D

Vitamin D adalah nutrien yang penting untuk meningkatkan penyerapan kalsium dan menguatkan tisu tulang dan gigi.
Selain itu, vitamin D juga penting untuk meningkatkan daya tahan badan dan mengekalkan kesihatan kulit, termasuk menyokong rawatan psoriasis, mencegah jerawat, dan merawat keradangan atau kerengsaan kulit.

Salah satu, Vitamin D boleh kita perolehi dengan cara berjemur di bawah sinar matahari pagi. Vitamin D juga boleh di dapati melalui supplemen dan makanan seperti kuning telur, ikan salmon, tuna dan banyak lagi. Di sini juga info Esp Untuk Kulit




Vitamin C 

Ia merupakan salah satu jenis antioksidan terbaik untuk mencegah dan memperbaiki kerosakan kulit akibat radikal bebas, pencemaran dan sinar UV. Vitamin untuk kulit ini juga dapat menurunkan risiko terjadinya kanser kulit serta penuaan pramatang.

Selain itu vitamin C juga membantu mengalakkan penghasilan kolagen, baik pulih kulit kering, mengurangkan kedutan kulit, mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan keradangan kulit. Di sini juga info Kebaikan Vitanin C




Vitamin K

Vitamin K biasanya dijumpai di dalam sayuran termasuk kailan, kubis, bayam, salad serta banyak lagi sayur-sayur hijau yang segar. Ia sangat penting untuk melancarkan proses penyembuhan. Dalam pada itu, vitamin ini juga mampu bantu menghilangkan kesan regangan, parut, tompokan gelap dan lingkaran hitam di bawah mata sekali gus bagus untuk kulit.




Vitamin E

Vitamin E mengandungi mikronutrien yang tinggi antioksidan penting bagi membantu melawan radikal bebas. Dipercayai akan melambatkan proses penuaan, mengurangkan kedutan dan kedutan pada kulit. 

Vitamin E juga adalah nutrien larut minyak dan dengan itu lebih berat daripada produk larut air. Ia mengembalikan kelembapan yang hilang, dan ini sebabnya ia berfungsi paling baik untuk kulit kering dan rosak.




Kenapa Perlu Dapatkan Vitamin Kulit Lebih Sihat Dengan Harga Rahmah? 

Oleh kerana tajuk entri berkaitan dengan Vitamin Kulit, so memang tepat sekali dengan Promosi Set vitamin kulit yang Shaklee dah sediakan pada bulan ini. Sangat murah dan mampu milik. Terbahagi kepada 2 kategori seperti berikut:




Healthy Rahmah Set A: Untuk Ahli Baru 
1 Tong Esp Dan 1 Botol Vitamin C
  1. RM288.75: harga pasaran bukan ahli 
  2. RM231.00: harga ahli 
  3. RM123.75: harga promosi bukan ahli
  4. RM99.00: harga promosi Shaklee April 2023
  5. Keahlian percuma jimat RM35
  6. Layak 3 set dalam sebulan.





Healthy Rahmah Set B: Untuk Ahli Baru
2 Tong Esp Dan 2 Botol Vitamin C
  1. RM577.50: harga pasaran bukan ahli 
  2. RM462.00: harga ahli 
  3. RM235.00: harga promosi bukan ahli
  4. RM188.00: harga promosi Shaklee April 2023
  5. Keahlian percuma jimat RM35 
  6. Percuma penghantaran jimat RM10
  7. Layak 3 set dalam sebulan.
Healthy Rahmah Set B: Untuk Ahli Sedia Ada
2 Tong Esp Dan 2 Botol Vitamin C
  1. RM462.00: harga ahli 
  2. RM235.00: harga promosi bukan ahli 
  3. RM188.00 harga promosi Shaklee April 2023
  4. Layak 6 set dalam sebulan.


Kesimpulannya

Kulit perlu di jaga dengan baik. Jika kita sendiri dah rasa kulit kasar, bersisik dan kering apatah lagi jika orang lain yang melihatnya. Lebih-lebih lagi suami. Heheee. So jangan lokek tau nak cantikkan kulit dengan Vitamin Kulit yang Shaklee dah bagi harga rahmah ni. Rugi yang tak beli lebih-lebih lagi ahli baru. Dah la murah semua nutrisi lengkap di dalam set. 

KLIK DI SINI UNTUK LEBIH LAGI INFO VITAMIN KULIT 


Klik sini untuk Daftar Keahlian
Klik sini untuk berborak dengan saya Kak Shida Rahmat
Klik sini untuk Promosi Shaklee April 2023


Kenangan Travel Thailand HCM 20-23/2023 : pegang sangkar lebah 


#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#SetRahmahShaklee2023

Post a Comment

3 Comments

Fatin Hamdan said…
Dulu kulit saya kering sgt sampai mengelupas, tak tahu nak buat mcm mana. Pastu p farmasi dorang cadangkan ambil vitamin c dan yes mmg menjadi! Pasni boleh cuba esp dan vit c shaklee pulak
Dulu saya fikir yang sumber vitamin ni dari buah dan sayur sahaja tapi selepas tu baru saya dapat tahu yang kita juga boleh dapatkan vitamin dari pengambilan supplements
Houri Zalikha said…
dah 5 tahun saya makan vitamin c ni kulit sy makin sehat, cantek, cerah dan awet muda..