Kenapa Minum Esp Berat Badan Naik?



Soalan yang dah biasa saya dengar. Bila tak dapat jawapan yang betul akan terus salahkan Esp. Mudahnya buat keputusan sebelum tahu jawapan yang sebenar.

Oleh sebab itu lah disarankan memilih agen shaklee yang boleh konsultasi dengan betul dan boleh guide sehingga dapat kesan yang sebaiknya.



2 KELEBIHAN UTAMA ESP 
Sebenarnya untuk pengetahuan semua pengemar ESP shaklee. ESP shaklee ni ada 2 kelebihan utama iaitu "Nak Kurus dan Nak Gemuk. Dua ni boleh dengan ESP shaklee.


BAGAIMANA ESP BERTINDAK?
Jika dah makan vitamin tak kiralah untuk kurus ke, untuk sihat ke, untuk jerawat ke anda perlu meneruskan  gaya hidup yang sihat.
Maknanya kena makan tepat pada masanya, lakukan senaman, jauhi amalan-amalan tak sihat seperti merokok, kafien, mengambil minum keras dan sebagainya. 
Sebagai contoh jika ingin berdiet maka makanlah makanan yang rendah indeks glisemiknya. Jangan lupa untuk bersenam dan mengamalkan gaya hidup yang sihat.



APA YANG AKAN TERJADI JIKA KURANG AIR DALAM BADAN? 
Kekurangan AIR dalam badan adalah penyebab besar juga segala nutrien yang hendak di sampaikan oleh vitamin-vitamin yang kita makan tadi jadi terbantut.
Ini kerana apabila kekurangan air vitamin tadi tidak dapat di larutkan dengan sempurna dan menyebabkan ia tidak dapat diserap dengan baik oleh tubuh kita. .
KEKURANGAN AIR atau "DAHAGA" sering kali di salah ertikan dengan definasi "LAPAR". Apabila kita mengamalkan vitamin maka kita perlu meminum jumlah air yang banyak sekurang-kurangnya 2 liter sehari. Bila kita kurang air dan rasa dahaga maka secara tak langsung kita akan menghantar isyarat LAPAR ke otak lalu kita pun makan. Sebenarnya itu tanda badan kekurangan air.

So jelas ye???Punca kedua kita LAPAR adalah anda kekurangan air dalam badan.bukan ESP yang salah..


INFO TAMBAHAN
Jika kita kurang minum air tetapi mengambil makanan yang tinggi kandungan garam ini akan menyebabkan berlakunya water retention dimana ia adalah PUNCA BERAT BADAN SUSAH TURUN.



KESIMPULANNYA
1. Disiplin dan konsisten 
2. Sekurang-kurannya 2 liter atau 25kg berat badan bersamaan 1 liter air.
3. Jalani gaya hidup yang sihat, dari segi pemakanan, senaman digalakkan
4. Dah tau nak KURUS, eloklah sayangku semua hindarkan makanan yang tinggi kalori ye!!
5. Amik ESP !! Supaya penyerapan vitamin lain lebih diserap dengan cepat.


JADI PENGAMBILAN ESP SHAKLEE DALAM DIET ANDA AMAT PENTING KERANA IA ADALAH PROTEIN YANG RENDAH INDEXS GLISEMIKNYA..
BAGI ANDA YANG INGIN DIET ATAU KURUS, ESP MEMBANTU ANDA CEPAT KENYANG DAN BERTENAGA. Bila minum ESP perut rasa cepat kenyang, jadi makan pun dalam kuantiti sedikit. Jika berterusan, memang membantu untuk kurus. 


Semoga perkongsian ni telah pun menjawab segala teka-teki anda yang berprasangka buruk dengan ESP SHAKLEE.


Segalanyanya berkaitan dengan ESP 


Untuk Pertanyaan dan Order 👇

Kenali Kak Shida di sini 👇

Post a Comment

0 Comments