Sihat Dan Bertenaga Mengerjakan Haji Dan Umrah



Sudah tiba musim haji dan umrah
Alhamdulillah anda telah dipilih sebagai tetamu Allah swt.
Sudah tentunya anda ingin memiliki kesihatan yang baik semasa di Mekah.
Bagi memudahkan dan mengikuti setiap apa yang wajib dilakukan.
Sudah semestinya juga anda tidak mahu ketinggalan melakukan ibadah-ibadah yang telah diaturkan oleh MUTAWIF.

Mutawif berasal daripada perkataan thawaf.
Mereka adalah orang penting yang mengajar dan membantu jemaah Malaysia sepanjang mengerjakan umrah dan haji di tanah suci Mekah.

Seperti firman Allah Ta’ala dalam Surah Ali Imran, ayat 97 :

“Dan Allah mewajibkan keatas manusia mengerjakan haji dengan mengunjungi Baitullah bagi sesiapa yang mampu sampai kepadanya. Siapa yang kufur (ingkar kewajipan haji) maka sesungguhnya Allah maha kaya (tidak berhajatkan sesuatu apa pun daripada sekalian makhluk).”


Gambaran menunaikan haji dan umrah

CABARAN YANG PERLU DI LALUI  OLEH MEREKA YANG MENUNAIKAN  HAJI DAN UMRAH.

Untuk menunaikan semua ibadah ini tidak akan terlepas dalam keadaan yang sangat sesak dengan jutaan orang dari seluruh dunia. Maka akan timbullah macam-macam virus penyakit di sana.

Jika sistem imun kita lemah dan tak mampu melawan virus yang datang menyerang sudah pasti kita terpaksa menjalani ibadah haji dalam keadaan kurang sihat.

Nauzubillah. Minta Allah jauhkan.

Jika di Malaysia pun kita jenis yang kurang bersenam, kerap demam batuk selsema, dan tiba-tiba kita pergi menunaikan haji, dengan cuaca sangat berbeza, badan kita akan mengalami “kejutan”.

Inilah puncanya Klinik Tabung Haji di sana SENTIASA PENUH dan tempoh menunggu berjam-jam. Orang terlalu ramai. Ramai sangat yang uzur ketika berada di sana.

Demam, batuk, selsema, pening, sakit kepala, sakit lutut, sakit kaki dan macam macam lagi memang biasa, terutama golongan warga emas.

Masalah kesihatan memang boleh menjejaskan ibadah kita di sana.

Berkemungkinan kita akan terlepas menunaikan solat berjemaah di Masjidil Haram, di mana pahala solat berjemaah adalah beratus ribu kali ganda berbanding solat di tempat lain.

Ini belum dicampur dengan pahala dan rahmat yang Allah berikan kepada mereka yang bertawaf sunat mengelilingi Kaabah atau hanya melihat Kaabah saja setiap hari pun, dah dapat pahala yang besar.

Apabila tidak sihat maka kita terpaksa lah ‘tersadai’ saja di hotel, atau lebih teruk, tersadai di hospital sepanjang masa.

Alangkah sayangnya jika ini berlaku pada diri kita atau ibu bapa kita.

Seumur hidup, mungkin ini KALI PERTAMA dan mungkin KALI TERAKHIR kita menunaikan ibadah haji.

Jadi, pastikan kita berusaha tingkatkan kesihatan agar dapat melakukan yang terbaik ketika di sana nanti.

👉 OLEH ITU SET SHAKLEE UNTUK UMRAH DAN HAJI TELAH PUN MENYEDIAKAN VITAMIN YANG CUKUP UNTUK ANDA BAWA KE SANA.
👉 MUDAH DI BAWA KE SANA DAN SINI 
👉 TIDAK MENGANGGU IBADAH YANG AKAN DILAKUKAN.

Coq Trol Plus

💡 Membantu kekal bertenaga bila banyak berjalan.
💡 Membaiki peredaran darah yang sihat supaya tidak mudah kena jangkitan penyakit.
💡 Mengekalkan kolesterol yang sihat.
💡 Menguatkan otot jantung .
💡 Mengurangkan risiko penyakit jantung.
💡 Bertindak sebagai pelindung UV kepada kulit jika di sana dalam keadaan cuaca panas.
💡 Meningkatkan daya ingatan supaya lebih mudah menghafal2 ayat2 Al-quran dalam menunaikan haji dan umrah.
💡 Lebih fokus menunaikan haji.

CoQ-10 ni ibarat spark plug/pencucuh api di dalam enjin kereta atau motor untuk bakar minyak petrol supaya kereta/motor boleh bergerak. Kalau tak ada spark plug ni, kereta/motor takkan hidup dan bergerak kan?

Sama jugak COQ10, dia ni bertindak sebagai co-enzyme dalam menukar zat dari makanan kepada tenaga badan kita. Boleh di katakan Coq10 ni adalah pekerja kepada kilang (mitokondria) tu.


Ostematrix

💐 Sesungguhnya ibadah umrah & haji memerlukan kudrat yang banyak, maka, keperluan tubuh kita kepada kalsium juga tidak boleh dipandang remeh.

💐 Ianya sangat penting agar kaki kita tidak mudah merasa kebas atau bahasa lain, terasa semut-semut atau lebih teruk, boleh terjadi ialah kekejangan otot kaki akibat berdiri terlalu lama atau banyak berjalan.

💐 Mengekalkan kesihatan tulang yang optimum

💐 Kalsium yang kurang dalam tubuh menyebabkan sistem imun yang lemah dan menyebabkan mudah diserang virus penyakit

In Sha Allah, semoga dengan bantuan pengambilan vitamin semulajadi paling asas seperti yang saya cadangkan di atas, kesihatan para jemaah Haji dan Umrah sentiasa baik semasa di Mekah. 
Yang penting sekali, berpuas hati sebab dapat menunaikan ibadat dengan baik dan lancar. 
Bukan senang nak ke sana. 
Hanya tetamu istimewa jemputan Allah swt saja yang berpeluang. 
Sebab tu penting berusaha untuk membuat persediaan rapi, disamping berdoa dan bertawakal kepada Allah. 
Apa-apa pun semuanya atas izin Allah swt jua 🙂


Deal :- http://www.wasap.my/60197297176/sethajidanumrah

Blog :- https://shidasupplement.blogspot.my





0 ulasan: