Cara Berkesan Bakar Lemak Dalam Sehari



Setiap kali makan banyak terutama makanan yang berlemak, tinggi kalori jangan tunggu lama untuk membakar lemak yang terbentuk dan makin menimbun. 
Jangan biarkan sebab itulah punca perut buncit dan menggeleber.
Sebelum itu terjadi jom praktik cara membakar lemak mudah yang boleh dipraktikkan setiap hari.

Apa itu Lemak?

Lemak pada asalnya bukanlah sesuatu yang berbahaya. Ia merupakan simpanan nutrisi dalam tubuh yang akan digunakan sebagai sumber tenaga. Protein dan karbohidrat yang tidak diguna akan diubah kepada lemak, namun tidak sebaliknya. Lemak boleh diubah kepada tenaga, tetapi bukan kepada protein dan karbohidrat.

Panduan membakar lemak

1. Minum air putih kerana tubuh kita memerlukannya dalam kuantiti yang banyak. Ia tidak hanya bertindak untuk mengeluarkan toksin-toksin dalam badan bahkan akan membuatkan tubuh berasa lebih sihat dan segar. Paling bagus mengenai air putih ia langsung tidak mempunyai kalori.

2. Jauhkan diri daripada air manis yang terdapat dalam air botol terutamanya minuman berkarbonat. Ramai menyedari betapa gula yang ada didalam air begini tinggi kuantitinya dan ia bermaksud kalori. Lebih banyak gula boleh dikurangkan di dalam air botol adalah lebih baik untuk tubuh. Tidak salah jika teringin untuk menikmatinya tetapi ambil langkah dengan menambah air putih ke dalamnya.

3. Dalam berdiet, adalah lebih bagus jika dapat menambahkan bahan yang boleh membekalkan lebih air seperti tomato dan tembikai. Pengambilannya tidak perlu dirisaukan kerana kedua-duanya mengandungi 90% air, jadi ia tidak mendatangkan sebarang masalah. Ia boleh dimakan tanpa perlu memikirkan berat badan akan bertambah.

4. Ramai diantara kita gemar memesan minum jus buah-buahan ketika makan diluar. tetapi sebenarnya makan buah-buahan segar adalah lebih baik dari jusnya, ini kerana minuman jus akan ditambah dengan gula sedangkan buah-buahan segar sudah memiliki gula semulajadi dan membekalkan banyak fiber yang diperlukan oleh tubuh. Selain itu, ia juga merupakan sumber kepada banyak vitamin.

5. Adalah lebih bagus jika anda ialah pengemar sayur-sayuran terutamanya sayuran hijau. Pengambilanya merupakan antara cara terpantas untuk mengurangkan lemak dibadan. Hasilnya dapat dilihat pada mereka yang sering makan salad jadi apa salahnya jika menu itu dicuba dalam rutin harian anda.

6. Pantang sahaja nampak makanan semuanya ingin dijamah. Persepsi begini harus diubah menjadi makan hanya apabila perut terasa lapar. Adakalanya diet boleh rosak hanya disebabkan satu malis yang dihadiri.

7. Makanan bergoreng adalah sangat ditegah jika anda dalam proses mengurangkan berat badan. Lagi banyak makan bergoreng dielakkan lagi cepat pengurangan berat badan dapat dicatatkan. Meski pun sudah ditoskan namun minyak masih terselindung dalam makanan dan sukar untuk dihilangkan.

8. Makanan masin atau bergaram perlu dielakkan. Mungkin ramai yang tidak tahu, garam juga boleh menjadi salah satu punca kepada obesiti. Jadi pastikan masakan anda hanya menggunakan garam yang sedikit dan jika boleh, kurangkan sedikit demi sedikit.

9. Senaman juga perlu untuk pembakaran lemak. Anda pasti terkejut dengan apa yang boleh dihasilkan melalui senaman pernafasan. Jika dilakukan dengan betul, senaman ini turut membakar lemak. Otot dibahagian-bahagian tertentu akan merasa tegang setiap kali anda tarik dan menghembuskan nafas.

10. Akhir sekali anda mungkin boleh menyertai perlbagai aktivi, contohnya kelas tarian. Tarian merupakan cara bagus untuk membakar lebihan kalori. Tarian yang sesuai ialah tarian rancak dan jika aktiviti ini dilakukan dengan konsisten, anda akan dapat lihat hasilnya.

INI PULA PANDUAN MEMBAKAR LEMAK SECARA  SELAMAT, BERKESAN DAN SEMULAJADI


1. BAKAR
♥ Makanan berlemak memang kita suka sangat ambil kan, jadi banyak la lemak-lemak terkumpul dalam badan kalau kita tak bersenam. 
♥ Rajin ke kita nak bersenam? 
♥ Jadi, daripada lemak tu tersimpan dalam badan, baik kita bakor je lemak tu. 
♥ Bukan bagus pun lemak tu, banyak bawak penyakit je. 
♥ Jadi, inilah fungsinya kita ambil OMEGA GUARD atau LECITHIN untuk menguraikan lemak tersebut menjadi molekul yang lebih kecil supaya ia mudah disingkirkan.
2. BUANG
♥ Bahan yang kita tak perlukan dalam usus atau badan haruslah disingkirkan supaya nutrien yang kita ambik mudah diserap. 
♥ Jadi inilah fungsinya HERB-LAX atau ALFALFA untuk singkirkan toksin dan mencuci usus. 
Ia juga menyingkirkan lemak-lemak yang telah diuraikan.
3. BINA
♥ Untuk kurus, penting untuk kita membina semula otot-otot supaya metabolisma badan meningkat dan tiada masalah gemuk semula lepas kurus nanti. 
♥ ESP atau CINCH SHAKE adalah sumber protein terbaik untuk membina sel-sel otot kita. 
Nanti takdelah menggeleber je otot kita bila lemak dah disingkirkan nanti.

Nak tau lanjut tentang SET BAKAR LEMAK SHAKLEE 
😮 HARGA SET YANG SANGAT MURAH
UNTUK DAPATKAN HARGA GILER-GILER.

😆PM SAYA DERAS-DERAS YEA ...


http://www.wasap.my/60197297176/setbakarlemak

0 ulasan: