Jeragat Semakin Banyak Dan Tebal? Ini Petua Hilangkan Jeragat Tanpa Laser



Memang Iumrah manusia suka melihat perkara yang cantik. Tambah lagi sebagai seorang lsteri pasti nak nampak menarik bila dengan suami. “Kenapa la susah sangat jeragat aku nak hilang ni?”

Ada yang mengambil keputusan untuk menghilangkan jeragat dengan cepat dengan kaedah laser. Perlu anda tahu bahawa jeragat tumbuh dari bawah kulit. Jika kita hilangkan hanya pada permukaan kulit, bagaimana pula dengan yang dah ada di bawah kulit? Jom saya kongsi petua hilangkan jeragat tanpa laser.


5 Petua Hilangkan Jeragat Tanpa Laser

Bila dah nampak bintik-bintik hitam sikit pun, secara automatik dah rasa stress. Apatah lagi bila suami pun dah mula tegur.
Haaa, mesti stress kan?....so jangan risauuu, ini PETUA HILANGKAN JERAGAT TANPA LASER. 


Petua 1

Cari pisang berangan dan sapukan kulit pisang berangan ke jeragat. Biarkan selama 5 minit dan kemudian bersihkan muka dengan air bersih.



Petua 2

Ambil putih telur dan kemudian rendamkan tisu dalam putih telur dan tekapkan tisu tersebut pada muka anda sehingga tisu menjadi kering. Selepas itu buang tisu tersebut dan bersihkan muka anda.



Petua 3

Cari beberapa helai daun sireh muda dan simpan dalam peti sejuk. Setiap pagi ambil sehelai dan gosok ke disekitar kawasan muka yang berjeragat.



Petua 4

Ambil hampas kelapa dan gosokkan diseluruh muka. Biarkan selama 15 minit atau lebih. Amalkan selalu. Selain dapat mengurangkan jeragat, kulit muka akan menjadi halus dan gebu.



Petua 5

Petua yang terakhit ni merangkumi petua atau mudah saya gelarkan dia cara hilangkan jeragat paling selamat dan berkesan. Cara baik pulih jeragat dari dalam. 

Nak cerita panjang sikit tentang petua ni. Ini juga dikategorikan petua juga kerana dihasilkan dr tumbuh-tumbuhan. Tak lain tak bukan dari Set Hilangkan Jeragat Shaklee yang terdiri daripada:



1) Age Defense Moisturizer - SPF 50

Ianya sangat menarik kerana ia merupakan moisturizer + sunblock SPF 50 pelindung UVA dan UVB. Jadi, sangat menjimatkan masa dan tenaga kerana tidak perlu memakai 2 produk yang berbeza. Boleh baca lebih info Age Defence Moisturizer Spf50. Sangat-sangat rekemen moisturizer ni sebab dah siap sekali dengan sun block.

Perlu pakai krim yang melinduungi kulit wajah kita dari sinaran UVA dan UVB. Bukan tu sahaja bahang panas dari kita memasak hari-hari itu juga mengundang jeragat. 

Ada yang kata dalam rumah tak perlu pakai spf50 tetapi perlu anda tahu matahari boleh tembus masuk ke dalam rumah melalui dari tingkap cermin dan lubang-lubang angin yang selalu ada. 


2) Vita- E Complex

Ia adalah sejenis vitamin larut lemak dan antioksidan yang sangat berkuasa yang tidak dapat dihasilkan tubuh. Ia boleh menghalang penuaan sebelum usia.

Jeragat ialah salah satu tanda penuaan sel. Vitamin E Complex mampu memelihara sel untuk melambatkan penuaan sel. Ia bukan saja mengurangkan bintik hitam tetapi juga mengurangkan kedut, garis halus, parut dan masalah kulit yang lain.


3) Gla Complex

GLA khas untuk kawal atur hormon agar stabil. Hormon tak stabil macam-macam masalah boleh jadi termasuklah jeragat ni. Hormon yang huru-hara tidak akan membantu usaha sapu krim hilang jeragat di muka.

GLA fungsinya khas untuk kawal atur hormon agar stabil. Hormon tak stabil macam-macam masalah boleh jadi termasuklah jeragat ni. Hormon yang huru-hara tidak akan membantu usaha sapu krim hilang jeragat di muka.

Gla Complex ini sangat penting untuk anda yang ambil family planing. Sebab ia akan kacau hormon salah satu sebab besar juga punca jeragat.



Jom perbaiki segala masalah kesihatan dan kulit dari dalam dengan nutrisi. Jika anda seorang yang suka menggunakan barangan kosmetik,  seeloknya gunakan kosmetik yang berkualiti bagi mengelakkan kulit anda berjeragat.
BANYAK LAGI INFO JERAGAT KLIK DI SINI


Baca yang berkaitan JERAGAT di sini
Cara Hilangkan Jeragat
Hilangkan Jeragat Dengan Cepat



Post a Comment

0 Comments