Virus Corona Mengancam Nyawa Manusia

Belum pun habis cerita tentang virus Influenza, kini telah datang virus baru. Kali ini ia lebih menyeramkan dan lebih merbahaya. Itulah dia VIRUS CORONA yang lebih mengancam nyawa manusia. 


Kenapa saya kata lebih merbahaya kerana berita yang telah pun saya terima bahawa angka rasmi laporkan 41 warga Wuhan sudah mati, tapi dipercayai angka sebenar lebih daripda seratus atau mungkin lebih daripada jumlah itu.



Inilah akibatnya jika MAKAN benda yang tak patut dimakan, tak hairanlah rakyat China jadi penyebar dan pengeksport virus Corona yang amat merbahaya. Virus itu dikatakan boleh 'mutate' kepada sifat lebih merbahaya kerana itu tiada vaksin ditemui hingga hari ini. 



BERITA DARI DALAM MALAYSIA baru-baru ini rakyat semua menyeru bahawa kerajaan mesti BATALKAN visa percuma yang diberikan kepada pelancong China sempena VMY 2020, demi keselamatan rakyat sendiri.



#CoronaVirus 

Wabak yang berasal dari China ini amat mudah berjangkit, tidak mempunyai vaksin mahupun penawar dan telah dihidapi oleh ratusan nyawa. 


Semoga kita semua berada di bawah payung lindungan yang Maha Esa.



Apapun kita sebagai manusia hendaklah mrngikuti langkah-langkah pencegahan untuk mengelakkan kita dan keluarga dari wabak ini.







Apakah itu VIRUS CORONA?
Virus corona menyebar melalui udara bebas seperti flu.

Virus corona memiliki gejala serius dan potensi penularan tinggi. Penyakit ini menyerang pernapasan dan menyebabkan paru-paru tidak bekerja dengan normal. 



Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINi

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat


Post a Comment

0 Comments