Bahaya Perut Buncit

 

Terdapat banyak punca abdomen membesar atau perut buncit, iaitu 
  1. Pengumpulan lemak di bahagian perut.
  2. Masalah dalam abdomen seperti fibroid.
  3. Pengumpulan air dalam rongga abdomen (ascitis) yang disebabkan oleh pelbagai penyakit.
  4. Hamil

Sekiranya hasil pemeriksaan mengesahkan punca perut buncit adalah pengumpulan lemak. Senaman berikut boleh membantu mengatasi masalah ini, iaitu:

  1. Baring telentang dengan tangan di atas peha. Angkat bahu seolah hendak bangun ataupun seolah hendak bawa tangan anda ke lutut. TIDAK perlu bangun habis, separuh sahaja, asalkan boleh nampak kaki anda. Lakukan 20 ulangan dan boleh ditambah sekiranya mampu.
  2. Baring dengan kedua-dua lutut bengkok ke atas dan tapak kaki di atas lantai. Siku pada paras bahu (seolah tangan di belakang kepala), Bawa lutut kanan dan siku kiri menemui satu sama lain secara serentak. Lakukan yang sama dengan siku kanan dan lutut kiri. Jumlah ulangan boleh ditentukan mengikut kemampuan sendiri. Namun disyorkan kalau boleh dalam 10 ulangan setiap kali. Lakukan dua atau tiga kali. Lakukan senaman ini setiap hari.
  3. Menambah bakteria baik ke dalam usus. Penambahan bakteria baik dalam usus dapat dilakukan dengan memakan makanan dan minuman yang mengandungi bakteria baik seperti susu masam dan yogurt.
AWAS !!! 
PERUT BUNCIT BAGI LELAKI KERANA IA MEMPENGARUHI MASALAH DARI PELBAGAI SUDUT
Penyakit yang mudah dihidapi individu berperut buncit.
  • Penyakit kardiovaskular
  • Rintangan insulin dan diabetes
  • Kanser kolorektal
  • Apnea tidur
  • Kematian awal
  • Tekanan darah tinggi
Berat badan berlebihan terutamanya pembentukan lemak di perut, boleh mempengaruhi fungsi seksual lelaki dengan pelbagai cara. Obesiti akan mengganggu kemampuan tubuh untuk menyalurkan darah ke bahagian zakar dan menyebabkan pengeluaran testosteron menurun.
Jom singkairkan lemak 
Bagus untuk lelaki dan wanita 

Lecithin berfungsi untuk mengemulsi atau menguraikan lemak dan memastikan ia tidak termendap serta menyebabkan berat badan sukar untuk turun. Ia tidak membakar lemak sebaliknya menjadikan ia dalam juzuk yang lebih kecil supaya ia bergerak dengan lebih lancar dalam sistem pencernaan.

Omega Guard pula membakar lemak dengan bahan utamanya iaitu minyak ikan. Ia juga membantu badan bertindak balas dengan hormon leptin dan hormon cortisole. Fungsi hormon leptin adalah memberitahu otak untuk mengurangkan makan. Ini dapat membantu mengurangkan selera makan dan seterusnya mempercepatkan proses penurunan berat badan. Hormon cortisole pula dihalang penghasilannya oleh Omega 3 kerana ia akan menggalakkan penyimpanan lemak.

Cara berfungsi Omega Guard adalah

  1. Menghalang lemak terbentuk
  2. Meningkatkan metabolisma
  3. Membakar lemak

Omega Guard juga..

  • Membantu mengekalkan tahap insulin 50% rendah dari biasa yang boleh menggalakkan pembakaran lemak dengan mengawal kandungan gula. Gula dan karbohidrat tidak akan bertukar menjadi lemak serta memberi lebih tenaga untuk bersenam.
  • Meningkatkan kadar serotonin iaitu bahan kimia otak yang membuatkan perut terasa kenyang. Ini dapat mengelakkan dari terlebih makan.

Jom pilih shaklee, dijamin selamat dan berkesan KLIK DI SINI UNTUK PERTANYAAN, INFO SHAKLEE DAN ORDER

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat
Page ≠ Agen Shaklee Johor

TERIMA KASIH 🌷





















Post a Comment

2 Comments

Hello, This is leo daniel Ravichandran, thank you a lot for providing individuals with a very spectacular possibility to read critical reviews from this site. Healthy Life contains vitamins. Dr. Ethix's
Multivitamin Syrup