Tips Kuatkan Rahim Untuk Wanita


Rahim yang sihat dan kuat adalah impian setiap wanita. Ini kerana sekiranya seorang wanita mempunyai masalah rahim yang lemah dan bermasalah, ia akan menyebabkan wanita tersebut mengalami kesukaran untuk mendapatkan zuriat.

Istimewa untuk anda, hari ini saya akan kongsikan senarai makanan kuatkan rahim yang boleh anda amalkan untuk mendapatkan rahim yang kuat dan bersedia untuk mengandung.

Apakah fungsi rahim seorang wanita? Bagi seorang wanita, rahim adalah organ peranakan yang sangat penting. Di situlah berlakunya proses persenyawaan apabila ovum dan sperma bertemu. Di situ juga benih akan tertanam dan membesar menjadi janin.

Seterusnya janin akan membesar dan bertukar menjadi bayi. Didalam rahim, bayi anda melalui proses perkembangan dan tumbesaran sehingga bersedia untuk dilahirkan. Apabila bayi anda bersedia untuk dilahirkan, rahim anda akan mengembang dan mengecut untuk melahirkan bayi anda.

Betapa pentingnya rahim bagi seorang wanita. Itulah sebabnya sangat perlu untuk mendapatakan rahim yang kuat dan sihat. Jadi, apakah punca rahim seorang wanita boleh menjadi lemah? Di antara punca yang telah dikenal pasti ialah:

  1. Pernah melahirkan
  2. Pernah keguguran
  3. Rahim jatuh
  4. Terlalu lasak
  5. Pernah mengalami kemalangan yang menyebabkan rahim terjejas
  6. Pernah jatuh terduduk
  7. Pernah jatuh terhentak
  8. Selalu mengangkat barang yang berat . 

Apakah kesan sekiranya seorang wanita mengalami masalah rahim yang lemah? Rahim yang lemah akan menyebabkan seorang wanita mengalami:

  1. Kesukaran untuk mengandung
  2. Kesukaran untuk mengekalkan kandungan lalu mengalami keguguran
  3. Keguguran yang berulang
  4. Masalah rahim jatuh

Oleh itu, jika anda mempunyai masalah rahim lemah adalah sangat penting untuk anda berikhtiar untuk memulihkan semula rahim anda dengan segera. Semakin lama anda biarkan, semakin teruk keadaan rahim anda.

Di antara salah satu ikhtiar yang boleh awanda lakukan ialah dengan cara menjaga pemakanan. Elakkan makanan yang boleh menjejaskan rahim dan banyakkan makanan yang boleh menyihatkan rahim. Di antara makanan kuatkan rahim yang boleh anda amalkan ialah:

  1. Protein
  2. Kurma
  3. Badam
  4. Kismis
  5. Madu

TIPS KUATKAN RAHIM UNTUK WANITA DENGAN ESP SHAKLEE
Sebenarnya ESP ni banyak sangat khasiat tau. Selain sebagai penjagaan kulit muka, luar dalaman kita, ianya juga berfungsi meningkatkan kesuburan dan menstabilkan hormon tau. Dan yang pastinya ia akan jaga rahim kita dengan sebaiknya inshaa Allah 

ESP ini akan membantu pertumbuhan sel dan otot-otot dinding rahim supaya lebih teguh dan kuat untuk menampung kehamilan. Inshaa Allah dgn izin Nya.

Sumber protein terbaik dalam supplement Shaklee semestinya ESP – ESP mengandungi protein yang cukup lengkap dengan asid amino yang diperlukan oleh badan.
Esp membantu menguatkan otot rahim dan memperbetulkan kedudukan rahim agar tidak jatuh semula.
Jadi, bagi mereka yang sedang mengalami rahim jatuh ambillah protein yang mencukupi sekurang-kurangnya 4 bulan sebelum anda merancang untuk hamil tau.
Kemudian sebaik sahaja anda hamil, boleh terus sambung mengambil ESP (dengan dos yang disyorkan), In Sha Allah baby bone kuat dan kulit juga lebih cerah gebuuu 

SUDAHKAH ANDA BERSEDIA UNTUK MENDAPATKAN ESP SHAKLEE ? 

Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee.

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat.

Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh terus menghubungi saya atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1175197 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.


Atau boleh klik di sini untuk terus mendaftar secara online
Daftar Ahli Online Di bawah Empayar Indah Legacy


Post a Comment

0 Comments