TIPS SELEPAS DETOX : TERUS BERASA HEBAT


TIPS SELEPAS DETOX : TERUS BERASA HEBAT 

Anda telah selesai menjalani program Detoks dan sekarang anda rasa lebih bertenaga, lebih fokus, tidur lebih baik serta membuat pilihan makanan yang sihat, memilih pelbagai sayur-sayuran dan buah-buahan berbanding makanan yang tinggi lemak dan gula.

Berikut adalah beberapa tips supaya anda dapat terus berasa hebat!

Peralihan Kepada Diet Sihat 
Kekalkan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran dari diet detoks anda dan perlahan-lahan mengambil semula 1 hingga 1½ hidangan karbohidrat di dalam diet harian anda. 
Elak pengambilan makanan yang manis dan diproses. Gantikan satu hidangan setiap hari dengan CINCH® Shake Mix, dipertingkatkan dengan Leucine untuk membantu membina otot dan membakar lemak badan untuk mencapai berat badan yang lebih sihat. Ia juga mengandungi 21 jenis vitamin 
dan mineral penting!



Nutrien Nutrien 
Tubuh anda berfungsi dengan sebaik mungkin apabila ia mendapat semua nutrien penting yang diperlukan. Tetapkan rutin pengambilan nutrien berikut selepas fasa detox anda:
• Protein, untuk kesihatan sel yang optimum.1
• Vitamin & Mineral, untuk fungsi tubuh yang sihat.2
• Vitamin C, untuk sistem imun yang kuat.3
• Vitamin B, untuk penghasilan tenaga yang berkekalan.4
• Polifenol, untuk perlindungan antioksida semula jadi.5
• Omega-3, untuk menyokong fungsi otak, jantung dan mata yang sihat


Terus Aktif 
Untuk terus menyokong proses detoksifikasi badan anda, menggerakkan badan anda secara berkala atau bersenam, dapat membantu badan anda! Apabila anda berpeluh, toksin dikeluarkan dari tubuh anda. Anda boleh 
bermula dengan senaman ringan seperti yoga, berjalan atau regangan. Cuba untuk tidak segera melakukan senaman berat, sebaik sahaja selepas detoks 
tamat.. Pastikan anda bermula secara perlahan dan makan makanan dengan kalori yang mencukupi sebelum sesi senaman. Jangan bebankan tubuh anda!


Minum
Jangan lupa untuk minum air yang mencukupi. Walaupun selepas detoks, air adalah penting dalam memastikan tubuh anda dapat menyingkirkan toksin. Bosan dengan air kosong? Pilih untuk memulakan hari anda dengan Cinch Tea, atau hidratkan badan anda selepas sesi bersenam dengan Shaklee Performance Drink. Tambah hirisan lemon dalam air kosong anda untuk rasa yang lebih segar! 



INFO TAMBAHAN 
Sokong sistem detoksifikasi semula jadi badan anda dan tingkatkan kesihatan anda secara menyeluruh melalui pengambilan nutrien-nutrien penting setiap hari, bergerak aktif, mengekalkan hidrasi dan mengikuti jadual tidur yang tetap!

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINi
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat


Post a Comment

0 Comments